lördag 13 juni 2009

Trädgårdsterapi II

Det var en mäkta stolt Thérèse som förväntansfullt tömde postfacket i går eftermiddag. Där låg ett vitt, vadderat kuvert stämplat "Studentlitteratur" som jag längtat efter länge. Full av förväntan slet jag upp kuvertet så fort jag kom innanför dörren och jodå - ut trillade Studentlitteraturs snyggaste bok på mycket länge. Trädgårdsterapi av Gunilla Nilsson (red.) Älskade mamma.

Föga förvånande har jag gett mej i kast med psykiatrikapitlet allra först (de andra profilerade kapitlen är äldrevård, kriminalvård och barn-och unga). Det är inspirerande att läsa om de brittiska stora psykiatriska sjukhusen som verkligen har båder resursen, vilja och kunskap att driva en rehabiliterande friskvård även inom psykiatrin. Läs du också, boken går att beställa via bland annat AdLibris.

Inom loppet av bara ett par månader har både min mamma och en av mina bästa vänner alltså fått sina böcker utgivna, och det får mej att hoppas. En dag kanske turen också kommer till mej? Jag håller tummarna.
/ Thérèse

Inga kommentarer: