söndag 6 juni 2010

Ett låneparadis

Jag har tillbringat eftermiddagen och kvällen i ett litet paradis strax utanför Lund. Sofias föräldrar som har en helt fantastisk gård i Flädie och dit tog vi bussen när jag skickat in min näst sista hemtenta i distanskursen i klinisk psykologi. Vi har gått barfota i gräset, tittat på hundratals vackra blommor och växter, jag har beundrat en fantastisk örtträdgård och en lika fantastisk köksträdgård, förundrats över att min dröm faktiskt finns i verkligheten, gosat med Flinga och fina Niki, blivit överröstad av en galande tupp, ätit en gudomlig hemlagad pizza och minst lika god hemgjord glass med svenska jordgubbar. Superlativen räcker inte till för den här eftermiddagen - idag har jag haft sommarlov.

Ståtliga tuppen i hönsgården

Niki som var mer intresserad av mat än av boll

Flinga - världens goskatt

Daggkåpa

Tack!
/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: