måndag 28 juni 2010

Långhelg i paradiset

Några dagar i mitt paradis. Gassande sol och klarblå himmel. Skogspromenader och cykelturer. Slå gräs med lie i bikini och gummistövlar. Kyrkogården och hälsa på släkten. Bålgetingsbesök. Rabarberplock, gräslöksgömmor och fläderblomning. Hundliv utan koppel. Överraskande lyckad geocaching. Avkoppling och värme. Historiens vingslag mitt ibland oss. En hundraårig stormhatt och en nyfunnen bakugn. Bröllopstårtsutprovning. Spinnrock, trampsymaskin, smörslunga och högrepar. Knott, hägrar, får, åsnor, lamadjur, kossor, hästar, svalor och fasaner. Amerikakofferten som aldrig kom iväg. Fyra dagar på besök bland mina rötter. Sinnesro.
Våra hyresgäster

En av de sex grannarna ...

En av de många hägrar jag såg.
Tyvärr fotograferad från bilen och kraftigt zoomad.


Solnedgång vid ån

Jag rensar rabarber efter en lång och svettig dag

Syster som liekvinnan

/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: