lördag 29 januari 2011

Jag ljuger så bra

Eva som driver bloggen Med fingrarna i (j)orden berättade i går att våren redan knackat på hos henne och visade bilder på en tapper blommande pensé, en julros och några uppstickare till lökar. För att det inte ska uppstå några som helst tveksamheter känner jag mig nödgad att meddela - jag är inte avundsjuk. Inte alls. Jag känner ingen som helst längtan efter vår, värme och grönska. Inte alls. Jag har inget emot att det är vår i någon annan del av landet, när vintern fortfarande härjar i utkanten av Lund. Jag fortsätter gärna njuta av denna semivinter med grusbetäckta snöhögar, livsfarliga isfläckar varvat med rullgrus. Tjocka vinterjackor som gör en orörlig och iskalla promenader med hunden är helt fantastiskt. Spirande knoppar och färgglada penséer känner jag inget som helst behov av eller längtan till. Inte alls faktiskt...

Ingen vintergäck här inte!
Och islila krokus - varför längta efter det?

Magnolia - nej vet du vad - det vill jag inte veta av!
/ Thérèse
Dagens soundtrack: "Jag ljuger så bra" men Linda Begtzing
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: