lördag 28 maj 2011

Väderplan

Jag längtar efter sommaren. Den var ju här som hastigast under första halvan av maj, med sedan dess tycker jag mig inte ha sett skymten av den. Det regnar, är grått, rått, trist och kyligt. Fast på något sätt är ju regnet också rogivande. Jag har haft oerhört mycket skolarbete de sista veckorna, och det är klart att sommarvärme inte direkt hade ökat studiemotivationen. Nu väntar en regnig helg och mängder av plugg, men sen tycker jag att vi kör soliga helger rakt av, hela sommaren igenom. Kan vi komma överens om det? På måndag börjar jag nämligen jobba på onkologen, och jobbar sedan alla vardagar fram till slutet på augusti. Ska det bli någon ytterligare solbränna på den här kroppen, måste den alltså exponeras för sol antingen efter klockan 17 på vardagar, eller under någon av helgens två dagar. Förra sommaren slog det inte fel många veckor: strålande sol under vardagarna (och därmed olidligt varmt på avdelningen) för att sedan bli hällregn till helgen. Nu tycker jag att jag är ute i så pass god tid med min väderbeställning att den faktiskt bör kunna uppfyllas. Så nu vänder vi på det i sommar; regn under veckorna (och därmed svalt och skönt arbetsklimat) och strålande sol från fredag klockan två. Deal?
Mårbackan trivs gott på balkongen, skyddad från regnet men ordentligt med ljus och värme
/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

Becca sa...

Jag tycker det låter mycket bra!
Inte för att jag ska jobba, men jag gillar inte när det blir för varmt. Jag börjar tro att jag brås på mina äldre släktingar...

Johanna sa...

Deal!! Jag är så himla trött på denna kylan som dragit in de senaste veckorna. Det känns som att jag är i ett konstant tillstånd av förfrusenhet. Nej, mer sol till folket!

Vardagsninjan sa...

är helt med på de noterna!

och ser fram emot din och sofias bok, kommer beställa den så fort som möjligt och har redan hunnit sprida ordet lite grand till några tjejkompisar.
mer än starkt av er att ta tag och skriva om det ämnet, behövligt.

Thérèse Eriksson sa...

Becca: Nej, jag verkligen inte heller någon värmedyrkare, men lite mer sommar är de 13 grader och regn vi haft på sista tiden skulle jag uppskatta. Min gräns går vid 25, sen klarar inte min kropp mer. Jag mår pyton i högre värme, så när det i fjol gick över trettio på arbetsplatsen var jag inte helt glad...

Johanna:B Yes, mer sol tack!

Ninja: Härligt! Och tack för dina ord om boken, roligt att du både vill köpa den och att du redan sprider ordet om den. Det uppskattar vi mycket!