tisdag 31 maj 2011

Vaxsjön

När jag slutat jobbet trampade jag bara hem för att packa om väskan. Sen stuvade jag, mannen och hunden in oss i bilen med middagen i ryggsäcken och körde norrut. Målet för kvällen var Vaxsjön utanför Höör där ett antal cacher finns utlagda runt sjön. Så i den ljumma kvällen vandrade vi omkring i bokskogen som till doft och utseende får minnena att virvla. En del av promenaden gick genom en kargare hage - har ni tänkt på hur speciellt stenarna som ofta finns i gärdesgådar doftar när de är solvarma? Eller är det kanske lavan som växer på dem som doftar. 

Trots att det jag gör mest på jobbet är att gå, så var den där halvmilen i stilla mak så oerhört läkande och avstressande. Så vackert. Så stilla. Så äkta. Så nära. Så levande.
Vi åt vår medhavda middag i en träddunge precis vid sjön.
Tyvärr hade jag bara min Iphone med som kamera...
/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: