torsdag 23 juni 2011

Midsommarminne

I gårkväll packades väskorna, för så snart jag lyckats flexa mig hem från jobbet idag styr vi kosan mot huset på landet. Bort från staden, bilarna, människorna och trängseln, ut till djuren, naturen och friheten. Jag är helt slut och behöver verkligen en långhelg i mitt eget lilla paradis. Vädret ska visserligen bli trist, men det gäller både här i stan och på landet så det spelar egentligen ingen roll. Vi hade fantastiskt väder när vi firade midsommar där i fjol, så vi får väl minnas det när regnet öser ner. Just nu behöver jag en batteriladdare - med eller utan regn!
I fjol fick vi köpa färskpotatis synnerligen billigt ...
Jag såg min första häger som en gång i tiden gav området sitt namn
Vi snackade lite med åsnorna...
Jobbade massor i trädgården...
Plockade en massa fläder och tog hem till stan för att koka saft ...
Pratade med stora korthåriga kor...
... och lite mindre men långhåriga kossor :-)
Och plockade och rensade rabarber för att också dem ta med till stan! 
/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

fianathome sa...

Om du far åt Blekingehållet, så har jag i alla fall bokat finväder ;) Det är alltid solsäkert på detta hållet//Fia

Thérèse Eriksson sa...

Fianthome: Visst är det blekingehållet vi far åt, och visst fick vi fint väder. Tack för den bokningen ;-)