söndag 12 juni 2011

Söndagsglädje

Idag är jag sommarglad. Det är söndag och jag är ledig. Det är faktiskt de första dagarna sedan förra sommaren som jag verkligen är ledig. Inget jobb. Ingen pågående kurs. Ingen skola över huvud taget. Den allra sista uppgiften lämnade jag i min lärares fack i fredags efter jobbet - nu är jag fri. Tio veckor av enbart jobb, ingenting annat. Det är så fantastiskt! Igår cyklade mannen och jag till Staffanstorp och tittade på fickparker, idag var vi på köpcentret och handlade lite kläder. Jag är ledig. Det är sommar. Det finns ingenting annat att göra än att jobba och att leva. Jag lever med den vackraste mannen, jag har en underbar lägenhet, härliga husdjur och mängder av krukor och odlingar. Idag är jag bara så djupt tacksam för allt jag fått, för allt jag har, och för allt jag håller så innerligt kärt. Under så lång tid var livet något helt annat. Det jag har idag är stort. Det är stort.
Bara att få ha min underbara rödrutiga kjol gör mig barnsligt glad - rutor och spets, hur kan man inte bli lycklig av det?
/ Thérèse
P.S. Jag har fastnat i ett Ally McBeal-beroende och återupplever nu högstadiet genom att lyssna på Tell him med Vonda Shepherd - det är 2 minuter och 48 sekunder av pepp, glädje och styrka. Lyssna!
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag blir så¨glad av att läsa det här. Och jag förstår den tacksamhet du känner.

Kramar

Lina sa...

Jag instämmer med Hanna. Tack Innie, för att du delar med dig av din lycka och tacksamhet. Få människor vet att ta vara på livet som du.

Sara sa...

Din glädje och tacksamhet över livet skiner rakt igenom detta fotografi. Du är otroligt söt! Och stark, väldigt stark. Du är verkligen en förebild och inspirationskälla. Önskar dig allt gott i livet!

Thérèse Eriksson sa...

Hanna:Kram!

Lina: Tack snälla du! Jag kan ingenting annat än att dela med mig, ibland bara bubblar glädjen och tacksamheten och då måste det ut!

Sara: Tack för dina snälla ord - det värmer något oerhört. Allt gott också till dig!