lördag 4 juni 2011

Sommarlycka

Idag är en bra dag. En så där alldeles vanlig och vardaglig, men alldeles fantastisk dag. En av alla de tusentals normalgrå dagar, som fått en unik guldpläderad inramning.

Jag sitter på en bänk i solskenet och väntar på bussen ut till plantskolan och landet. I öronen pumpar peppigt poppig schlagermusik som får mina ben att vilja dansa. Trots att klockan bara är nio på morgonen så värmer solen, och skvallrar om en lång och ljuvlig sommardag.

Igår lämnade jag in terminens sista hemtenta. I helgen ska jag skicka in min formella examensansökan. Nu har jag en hel sommar framför mig där jag bara ska jobba heltid, och inte läsa en endaste skolrelaterad rad alls vid sidan om. Idag ska jag jobba några timmar på plantskolan, sen kommer maken och hämtar upp mig för en cachingutflykt utmed kusten. Picnic, solsken, kärleken och hunden-det kan inte bli bättre! När man jobbar precis hela sommaren blir det extra viktigt att ta vara på de lediga stunderna, och verkligen skapa en semesterkänsla.

Ja, idag är jag lycklig. Skolan är över, solen värmer och jag har en hel sommar framför mig med en enda sysselsättning. Det är en helt underbar känsla. Ha en fin helg!

/Thérèse

2 kommentarer:

Jajja sa...

Precis detta är du väl värd. Är glad för din skull. Önskar dig en underbar sommar! KRAM Vanja

Trassel sa...

Underbart fina Innie!! Njuuut!