lördag 19 mars 2011

Till bords

Om jag gömmer mig här bakom skålen så kanske hon inte upptäcker mig ...
Bordet var dukat för lunch, i grytan väntade resterna av linssoppan jag kokade i går och vårsolen behagade fylla hela vårt kök, när plötsligt två öron stack upp bakom min skål. Det var Saga som tydligen var sugen på nåt annat än bara de gamla torra matkulorna. Och även om jag borde ha sjasat ner henne direkt, kunde jag inte låta bli att ta några bilder först ...

/ Thérèse
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

3 kommentarer:

Jajja sa...

Vilken sötnos! Så sött!

Fröken Grön sa...

Härliga färger på ditt bord! (Sneglar naturligtvis lite extra på de gröna inslagen, hihi!)
Jag kikade in på din hemsida, - vilken resa du har gjort Thèrése. Du är en fantastisk tjej, som delar med dig av dina erfarenheter!
Ha en riktigt skön söndag!
/Anna-Karin

Thérèse Eriksson sa...

Vanja: Ja, de där kattuslingarna kan verkligen konsten att vara sockersöta i rätt ögonblick ;-)

Fröken Grön: Hihi, förstår det! Grönt är en lugn och skön färg, även om vi inte tagit det lika långt som du tyckts lyckats med ännu. Vi ska ju få stora delar av lägenheten renoverad under våren, och bland annat har vi valt gröna skåpsluckor i köket. Färgen heter oliv, men liknar faktiskt färgen på Höganässkålarna på bilden. Det blir finfint tror jag!

Kul att du kikat på hemsidan, och tack för varma ord. Hoppas du haft en fin helg, och att du får en bra start på veckan!