fredag 11 februari 2011

Florsocker?

Det där vita, det där som faller från skyn ni vet? Det där vita som pudrat våra gröna gräsmattor i kväll, och som yr runt i den vansinniga stormen som sjunger i knutarna. Visst är det väl florsocker som rasar från himlaskyarna, säg att det är det finpulveriserade socker som jag duttat över mina semlor, som nu sprids över gräsmattorna. För snälla, snälla rara - säg att det där vita, kalla, hemska, blöta som faller inte är snö. Jag vill inte. 

Jag vill ju bara ha vår!
Snö? Storm? Kallt?  Neeej - inte en chans, då går jag inte en meter utanför dörren. Hejdå matte! Vi ses när du kommer in!
/ Thérèse
Efter att ha läst Fröken Gröns blogg får jag nog retirera och inse att det är just snö och inte florsocker som faller. Dessutom hotar HD med tio minus i natt. Skit också.
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: